A betegségek lelki eredete

 

 

 

  1. Bevezetés
  2. Test és tudat
  3. Egészség- betegség definíciója
  4. Lélek szintjei
  5. 5 test
  6. Mi az a stressz?
  7. Stressz hatásmechanizmusa
  8. Hogyan alakulnak ki a betegségek?
  9. Megoldás: mit tehetek? Csak test szintű gyógyítás- test-lélek-szellem harmóniájának visszaállítása
  10. Szimbolikus látásmód és elsajátítása

 

  1. Bevezetés

 

Ahhoz, hogy elfogadjuk, hogy a betegségeknek lelki eredete van, meg kell vizsgálnunk önmagunkban egy alapvető kérdést: Ki vagyok én?

Két válasz közül lehet választani:

·         Ha önmagamat a sejtjeim működésével azonosítom, és minden állapotromlásomért a sejt enzimháztartását, a szerv degeneratív működését, a genetikailag öröklött betegségek hajlamait teszem felelőssé. Ebben az esetben kényelmesebb csak az orvosok által felírt gyógyszereket beszedni, és máris mindent megtetettem magamért. De akkor el kell fogadnom, hogy a betegségek áldozata vagyok, és nincs hatalmamban ezeken változtatni. Tehát ki vagyok szolgáltatva a körülményeimnek, a sorsomnak, apám sorsának. (Nekem ez nem teszik, nem akarok áldozat lenni, aki tehetetlenül kénytelen tűrni sorsát türelemmel, míg meg nem gyógyulok, vagy meg nem halok.)

·         Ha azt gondolom, hogy nemcsak testem van, hanem lelkem is, szellemem, mely meghatározza jellemem, már egész más a helyzet. Mert akkor előbb-utóbb felmerül a probléma, hogy nem minden orvosi gyógymód hatékony az esetemben, és nem elégszem meg azzal, hogy csak a testemmel azonosítanak és csak a testemet akarják gyógyítani. Mert akkor a lelkem is megbetegedhet, és az is igényli a gyógykezelést. Ha ilyen ember vagy, akkor bizonyára nagyon sokat szoktál gondolkodni, értetlenkedni, keresni a válaszokat, mert érzed, hogy valahol hiányzik egy láncszem a logikai sorból.

 

A hagyományos nyugati orvoslás, amit most annak nevezünk, sajnos annyira elveszett a részletekben, hogy minden betegség, elváltozás, degeneráció eredetét ott találta meg, hogy a sejt anyagcseréje megváltozott, az immunrendszer elkezdte saját testét rombolni (autoimmun betegség- ismeretlen eredetű: hányszor halljuk ezt az orvosoktól?) . Rendben van, de feltettem a kérdést a patológus professzornak, hogy ez miért történik meg. A válasz egyszerű volt: mert megváltozott a sejtanyagcsere. És ez legyen elég- de nem nekem.

Olvasgattam korábbi századból származó gyógyítók, orvosok terápiáiról. Ami először feltűnt, hogy adott betegségeknél még az is leírásra került, hogy milyen lelki és testi alkatú embereknél, férfiaknál vagy nőknél, időseknél vagy fiataloknál szokott előfordulni az adott betegség. Ez a szemlélet hová tűnt a 20. század második felére?  Ezzel szemben a hagyományosnak tekinthető orvoslás- ami ugye kuruzslásnak számít a nyugati orvostársadalom legtöbbje szemében- az egyént egy rendszernek tekinti, egyetlen egységnek, amit csak úgy lát lehetségesnek gyógyítani, ha minden aspektusból megvizsgálta a beteget. A kínai orvosok akkor kaptak pénzt munkájukért, ha a páciens nem betegedett meg. Vicces, ugye? Ha mégis megbetegedett, ingyen kezelte betegét, mert azért lett beteg, mert rosszul végezte dolgát az orvos. A császár orvosa ezért a hibáért életével és fejével fizetett. Persze nem akarom a kardiológusom életét kioltani, csak azt, hogy gyógyítson meg.

Engedjetek meg még egy irritáló kérdést tőlem: mi a gyógyszer definíciója?

Én csak egy egyszerű magyar ember vagyok, de nekem azt jelenti, hogy egy szer, amit beszedek és meggyógyulok. Vagyis ha végigszedem a számomra kiírt kúrát, mint az antibiotikum-kúrát, az egészségem visszaáll, és nem kell több „gyógyszert” szednem ahhoz, hogy egészségesnek érezzem magam és ne legyenek tüneteim. Mert amit folyamatosan kell szednem, hogy tünetmentes legyek, az nem gyógyított meg engem.

De jelentheti azt is a szó, hogy ha szedem folyamatosan, nem lesznek tünetei a betegségemnek, nem megy fel a vérnyomásom, a vércukorszintem, nem fog fájni a gyomrom, nyugodt tudok maradni olyan helyzetben, ahol szétvetne a düh… Ez egy tartósan fenntartható helyzet, mert elfogadom, hogy a bajom nem gyógyítható, csak a tünetek kezelhetők és kordában tarthatók.

Kinek a pap, kinek a papné, kinek a pap lánya. Szabad döntésünk van, mit fogadok el, és mit nem.

Itt az ideje, hogy a dolgok mélyére hatoljunk, és vizsgáljuk meg a betegségek eredetét más szemszögből is.


  1. Test és tudat

 

Egészség vagy betegség: bármelyikről is beszélek, mindig az egész ember állapotára vonatkozik. A t

A bejegyzés trackback címe:

https://csendsziget.blog.hu/api/trackback/id/tr294853151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása